neděle 24. května 2015

Pálivá papriková korejská pasta Gochujang (Kočudžang) + recept s pražmou

Před delší dobou jsem v Tescu koupila paprikovou korejskou pastu "Gochujang" (počeštěně "Kočudžang"), za 22 Kč. O téhle pastě jsem nikdy předtím neslyšela, tak jsem "googlila", co se z toho všechno dá vytvořit. Na českých stránkách nebylo téměř nic, na anglických už toho bylo přeci jen víc. Ale předtím než vám povím, co jsem z toho nakonec vykouzlila, pojďme si říct něco víc o této pastě...


Jak jsem ji poprvé uviděla v regálu, tak jsem si říkala, že určitě bude obsahovat východoasijskými zeměmi tolik oblíbený MSG (glutamát sodný), ale k mému překvapení jsem ho ve složení nenašla (jestli tam není zakamuflovaný pod něčím, kde bych ho nehledala). 
Tuhle pastu tvoří tedy pouze kvašená rýžová pasta, koření z červené papriky, pálivý paprikový prášek, sojová pasta, kukuřičný sirup, sůl a voda.
Po otevření mi teda nevoněla moc vábně, ale jídlo z toho nakonec bylo vynikající. Jen dávejte pozor na množství použité pasty, aby vám pak neshořela pusa :)  

Pastu jsem chtěla použít s pražmou, kterou jsem sehnala taky v Tescu za nějakých 43 Kč, což mi v tu chvíli připadalo jako super levné, ale poté co jsem ji včera nafiletovala a vznikly z toho takové malé čtyři filety, tak jsem názor na tu "levnost" pozměnila..



A nyní už k receptu:

lžíce oleje
filety z bělomasé ryby (cca 500g, což mně teda úplně neklaplo :))
citrónová šťáva
opražená sezamová semínka

Omáčka Gochujang:
lžíce pasty Gochujang
stroužek česneku, nadrobno nakrájený
cca 70 ml sójové omáčky
lžíce hnědého cukru
lžíce sezamového oleje (já dala řepkový, zabijte mě)

Nejdříve si připravíme omáčku tak, že smícháme všechny ingredience a odložíme stranou.

V nepřilnavém hrnci/pánvi rozpálíme lžíci oleje a rybu na něm opečeme z obou stran, pokapeme citrónovou šťávou a přelijeme připravenou omáčkou, vaříme zhruba další 4 minuty. Posypeme sezamovými semínky. Já přidala ještě nakrájená rajčata, ale moc mi to s nimi nechutnalo :)


Jako příloha je ideální jasmínová rýže, rýžové nudle nebo jen salát dle chuti. Já připravila široké rýžové nudle ze SAPA tržnice a smíchala jsem je se salátem s červenou řepou z M&S. ¨
A byla to mňamka!





Žádné komentáře:

Okomentovat